IBM - Tivoli Software
Vaše data mají většinou mnohem vyšší hodnotu než náklady na jejich zálohování. Někdy však může být už pozdě, až si to uvědomíte. Dnes se už prakticky žádná firma bez výpočetní techniky neobejde a svěřuje jí informace nezbytné pro svůj chod. Jedním z pilířů bezpečnosti je proto zálohování a archivace dat. Protože problematika zálohování a archivace dat je poměrně složitá a nekončí instalací zálohovacího software, firma Karel BOCH-KBH nabízí komplexní balík hardware, software a služeb nazvaný:
Karel Boch IT - zálohování a archivace dat
Zajištění bezvýpadkového provozu počítačových systémů
a ochrana dat je kritickým faktorem pro zajištění plynulého
chodu firmy. Karel BOCH IT nabízí komplexní balík
hardware, software a služeb který zajišťuje zálohování,
archivaci, monitoring a automatizaci, optimalizaci výkonu
a optimalizaci nákladů na uložení dat a jejich správu. Nezabývejte se tím, jak velké disky nebo kolik pásek
potřebujete na týden, měsíc nebo rok. Nepřepočítávejte,
kolik revizí vašeho rozpracovaného projektu se vejte do
úložiště. Nemůžete někdy dospat, abyste se dozvěděli, zda
poslední noční záloha doběhla? Kdo bude zodpovědný za
výměnu pásek a jejich odnášení. Bude
to sekretářka nebo vrátný?
Moderní principy v zálohování
Zálohování slouží k vytvoření bezpečnostní kopie dat, aby v případě havárie některé ze součástí informačního systému bylo možné obnovit data do stavu těsně před vznikem problému. Pokud taková kopie neexistuje, je velmi finančně i časově náročné, často i nemožné, data obnovit. Výrobci hardware kryjí svoji zárukou pouze funkčnost výrobku, nikoliv data na nich uložené. Ztrátu dat může způsobit také lidský faktor, chyba v softwaru, virový útok nebo cílený útok na společnost, živelná pohroma a další faktory. S funkční zálohou systému je možné obnovit původní data v krátkém čase. Archivace je uchovávání dat na dlouhou dobu pro možné pozdější použití, v některých případech je vyžadováno zákonem. Důraz je kladen především na technologie pro rychlé a jednoduché vyhledávání a na dlouhodobou spolehlivost.
Přeneste zodpovědnost za zálohování na odborníky
Při procesu zálohování nestačí jen zálohovat. Je nutné denně vyhodnocovat, zda proces zálohování probíhá dle požadovaného plánu. Hlídat, zda je v úložištích dostatek místa, zda se zálohují důležitá data a naopak nedůležitá nezabírají zbytečně místo. Je třeba vědět, jak dlouho by v případě selhání trvalo obnovení systémů do stavu před vznikem problému. Také je důležité mít stále aktuální informace a metodiku, jak přesně při vzniku problému postupovat. V případě nasazení řešení od firmy Karel BOCH ITpostaveném na produktech IBM Tivoli můžete tyto starosti přenechat odborníkům a věnovat se svému hlavnímu předmětu podnikání.
Zkuste to jinak
■ Řekněte, jaké data a jak často mají být zálohována a jak
rychle požadujete jejich obnovení.
■ Určete, kolik kopií souboru nebo databáze má být
bezpodmínečně zachováno.
■ A nakonec rozhodněte, po jakou dobu mají být kopie
nebo smazané soubory dostupné v úložišti pro obnovení.
■ Vše ostatní zajistí odborníci v rámci vlastního komplexního
řešení, které využívá produktů řady IBM Tivoli.
Zálohování serverů
Zálohování serverů zajišťujeme prověřeným a stabilním softwarem Tivoli Storage Management v kombinaci s hardware IBM System x a IBM System Storage. Společnost Karel BOCH ITje autorizovaný servisní partner pro tyto produkty, takže jsme schopni velmi rychle a kvalifikovaně reagovat na požadavky zákazníka nebo na servisní zásahy. Pro práci s dokumenty a jejich archivaci je v řešení použito software z rodiny DB2 a Filenet.
Zálohování pracovních stanic a notebooků
V současné době je kladený vysoký nárok nejen na kritické aplikace, jako jsou mailové servery, informační systémy a další aplikace v centrální infrastruktuře, ale také na ochranu dat u mobilních uživatelů nebo homeworkerů. Produkt IBM Tivoli Continuous Data Protection zajišťuje vytvoření bezpečnostní kopie souborů přímo při jejich uložení na lokální disk a v případě dostupnosti centrálního zálohovacího TSM serveru jejich uložení do jeho bezpečného úložiště. Zálohování důležitých dat je tak možné i například přes internet.
Obnova serverů, stanic, správa, inventarizace a distribuce software
V případě selhání zařízení je důležité obnovit data na pracovní stanici v co nejkratším termínu, aby se uživatel mohl věnovat dál své práci. Abychom splnili tento cíl, používáme vlastní metodiku, která využívá kombinaci vlastností produktů IBM Tivoli Storage Manager a Tivoli Provisioning Manager for Software.
Správa datových úložišť a manipulace s daty
V současné době je trvale vzestupný trend zvyšování kapacit firemních úložišť. Bohužel často na drahých rychlých diskových polích zahálí data, které jsou uživateli požadována jen vyjímečně, nebo jsou úplně „zapomenuta“. V rámci balíku našeho řešení vám můžeme tyto data aktivně a automaticky vyhledávat a v případě potřeby odkládat na levnější úložiště (např. pásková knihovna). V případě, že si uživatel data vyžádá, systém mu je automaticky v páskové knihovně vyhledá a dodá.
Dohled a správa systému, řešení požadavků od uživatelů, reporting stavu systému
Produkty řady IBM Tivoli se vyznačují vysokou spolehlivostí a stabilitou. Přesto je nutno vyhodnocovat řadu faktorů, proaktivně reagovat na odchylky od normálního stavu (např. závady na hardware, nežádoucí stavy, dosažení limitů) , provádět změny na základě požadavků uživatelů a uživatele o stavu systému efektivně informovat. Monitoring systémů v režimu 24/7 zajišťuje dohledové centrum společnosti Karel BOCH IT. Call Centrum poskytuje uživatelům telefonickou podporu a informace o řešení jejich problému v případech, kdy preferují telefonický kontakt. Vyhodnocování incidentů je částečně automatizováno při použití monitoringu založeného na produktu IBM Tivoli Monitoring a souvisejících modulů pro síť – IBM Tivoli Network Manager, pro datová úložiště TotalStorage Productivity Center, apod. Hardware IBM serverů monitorujeme pomocí standardních nástrojů (IBM Director, IBM Remote Supervisor Adapter apod.). Ostatní hardware a software monitorujeme námi vyvinutými nástroji, které vyvíjíme a upravujeme dle prostředí zákazníka. Významnou komponentou řešení je centrální servisdeskový nástroj Tivoli Service Request Manager umožňující automaticky směrovat chyby zjištěné monitorovacími nástroji na příslušné řešitele a také uživatelům umožní snadno hlásit problémy a sledovat jejich řešení. O každém incidentu je neprodleně informováno zodpovědné servisní oddělení, které rychle reaguje a využívá možnosti vzdálené správy. O nefunkčnosti služby nebo subsystému se uživatelé často ani nedozví, protože závada je odstraněna dříve, než se projeví na nedostupnosti systému.
IBM Tivoli Software
Nabízíme řešení ...... Podpora produktů IBM Tivoli Software komplexní návrh řešení pro Vaši firmu obsahuje:
|
Produktová řada IBM Tivoli Software
|